برخورد اشتباه مسئولین با مردم در این شرایط به نظر من بدتر از خود شرایط است. دو بال زندگی ، فرهنگ و رفاه هستند . در ظاهر این دو بال از هم مستقل اند اما بدون حرکت یکی ، دیگری کار نمی کند.

لیست کنسرتهای آنلاین این روزها که از طرف دولت و با حمایت بانکها و شهرداری برگزار می شوند را نگاه کنید. فقط موسیقی پاپیولار… موسیقی پاپی که خود به اندازه ی کافی گیشه دارد و نیازی به حمایت حکومت ندارد و اصولا رسالتش سرگرم کردن است نه فرهنگ سازی. یک خواننده ی سنتی در هر دوره سوگلیشان می شود که نام او را هم در کنار گروه های پاپ میبینیم. می گویند هنر جدی مخاطب ندارد…مگر می توان با حمایت تمام قد تلویزیون از بی سوادان و چنین برنامه هایی انتظار داشت که مردم با هنر عمیق انس بگیرند؟ انس میوه ی شناخت است. برای شناخت فرهنگی باید در معرض آن قرار گرفت.
غرب را دشمن خطاب می کنند در صورتی که در تاریخشان می بینیم که دربارهایشان همیشه هنر متعالی را حمایت کرده اند و هنر پاپیولارشان حضور هیجانی و سرگرم کننده اش را ناخودآگاه پیدا کرده و این رویکرد توازنی بین هنر جدی و پاپیولار پدید آورده. متاسفانه هیچ آینده نگری ای در مسئولین نمی بینم. چون فقط به فکر خاموش کردن شعله ها با ایجاد سرگرمی هستند. جهش تولید ، عبارت زیبایی است. اما بدون جهش فرهنگ امکان پذیر نیست.
بالا رفتن فرهنگ ، مسئولیت پذیری ، صداقت ، سطح سلیقه و درایت اجتماعی را بالا می برد. همه این موارد رفاه اقتصادی را نیز تضمین می کنند. سریال های سخیف تلویزیونی ، برنامه های سطحی کپی برداری شده از همان ها که دشمن خطابش می کنند ، و این هم کنسرت های آنلاینشان… ایران ، ثروت دارد. چرخ دنده های فرهنگش درست کار کند ، رفاه اقتصادی تضمین می شود. راه نجات اقتصاد در خود اقتصاد نیست. این اصل را تاریخ می گوید و هیچ معلمی بهتر از تاریخ نیست…. باور کنید امروز که در حال ساخت قطعه ای پلی ریتمیک بودم ، از خودم یک لحظه پرسیدم : مگر با این فرهنگ سوزی چند نفر متوجه کاری که می کنم می شوند؟ کلی فحش هم می خورم. پاسخی که تشویقم کرد این بود: اگر با وجود این همه تبلیغ سطح گرایی هنری در رسانه ها ، هنوز این همه ایرانی به تار و کمانچه گوش می دهند و چیزی به عنوان موسیقی چندصدایی دغدغه است ، پس ایرانیان خردی هرچند نیم خفته دارند که هر روز سعی در بیدار نگاه داشتنش می کنند. با جستجوگری…
اگر امروز علم و فرهنگ در حال مراقبت از اماکن مذهبی است پس بدانیم که به این دو مولفه باید در مدارس کودکانمان و مسیر زندگی مردم توجه کرد. مسئله ی مردم امروز فقط سرگرمی و دعا نیست…

به نقل ازصفحه اینستاگرام علی قمصری، نوازنده تار و آهنگساز