نسخه جدیدی از بازی کلاسیک رومیزی ،  با نام خانم مونوپولی ارائه شده است. هدف بازی آموزش شکاف موجود در پرداخت دستمزد زنان و مردان  است. بازی جدید است ، اما روایتی خسته و قدیمی از اصلی است که سال ها دغدغه فمنیست ها بوده است. در شروع بازی ، آقایان 1500 دلار ،  در حالی که زنان 1900 دلار دریافت می کنند.  به نوعی  این امر باز سازی تفاوت  دردنیای واقعی است ، جایی كه دستمزد زنان به طور معمول كمتر از مردان است. هر بار که یک بازیکن از Go عبور کند ، زنان 240 دلار و مردان 200 دلار جمع می کنند. طراح، نقص در پرداخت دستمزد را روایت می کند، روایتی که زنان را نادیده می گیرد.  در بازی، کسانی که رشته های دانشگاهی را با پتانسیل درآمد بیشتری انتخاب می کنند، با عبور از Go ، درآمد بیشتری کسب می کنند. طراح بازی، این پیام را تبلیغ می کند که زنان ،  دربازی های رومیزی در رتبه پایین تر از مردان قرار دارند ، بنابراین آنها به یک مزیت ناعادلانه احتیاج دارند.

این بازی به احتمال زیاد توسط  دختران و پسرانی که شاید خواهر و برادر نیز باشند، انجام می شود. آیا واقعا  بازی می خواهد این پیام را ارسال کند که دختر نیاز  به کمک و امتیاز دارد؟ فمینیسم و جنبش زنان مدرن باید بر تضمین برابری برای زنان متمرکز شود. وقتی 400 دلار اضافی برای شروع و 40 دلار اضافی با گذراندن Go  به زنان می دهید، این بازی را ناعادلانه می کند. این دقیقاً همان چیزی است که فمینیسم باید مخالفش باشد.

در آمریكا حقوق برابر برای كار برابر، قانون است . به احتمال زیاد اختلاف پول خانم مونوپلی براساس داده های دفتر آمار آمریكا است،  که درآمد متوسط زنان و مردان را در مشاغل تمام وقت و حقوق و دستمزد اندازه گیری می کند، كه در كوتاه مدت به عنوان “فاصله دستمزد” توصیف شده است به عنوان مثال ، در سال 2018 ، زنان 81.1 درصد ازآنچه را که مردان تمام وقت به دست آورده اند ،دریافت کرده اند  این آمار صرفاً درآمد کل زنان و مردان را مقایسه می کند ، نه دو نفر در یک شغل که در همان ساعات و با همان مسئولیت ها کار می کنند.

فمینیسم باید فرصت برابر زنان و مردان برای ساختن زندگی مورد نظرشان را ترویج دهد، که در بعضی جنبه ها ممکن است مشابه باشند ، اما در برخی دیگر متفاوت هستند. به جای تبلیغ داده های گمراه کننده برای انتشار روایت دروغین و دست بالا گرفتن زنان، اولویت این باشد که زنان و مردان ، شانس برابر داشته باشند که زندگی خود را برای به حداکثر رساندن شادمانی طراحی کنند .

منبع: cantonrep.com