امروزه اغلب کسانی که در گیر فرایند آموزش هستند به این نکته اذعان دارند که بازی های رومیزی به رشد مغزی کودکان کمک و  فرصتی برای با هم بودن برایشان فراهم می کند. در حین بازی  علاوه بر اینکه در حال تعامل هستیم گاهی اوقات مبارزه می ­کنیم  و یاد می گیریم. این بازی ها چهره به چهره اند و نیاز به پویایی و خلاقیت دارند. کودکان با بازی کردن، اهمیت واکنش به موقع و درزمان واقعی را متوجه می شوند، مهارت های انتقادی را که برای موفقیت تحصیلی و شخصی نیاز دارند، فرا می­ گیرند. در فرایند بازی های رومیزی مهارت های گوش دادن را تمرین می­ کنند، نوبت می ­گیرند، سوالات و دستورالعمل ها را می­ پرسند آنها به طور ضمنی خود کنترلی، مدیریت استرس، رهبری، یکپارچگی و صبر را تمرین می ­کنند.گرفتن نوبت،  مبانی ارتباطات انسانی را می آموزند. با این مفهوم، عقب و جلو، تعامل مسلسل و مبادله را می فهمند. همچنین می­آموزند نوبت چیست. چگونگی دفاع از خود را یاد می گیرند و به اهمیت زمان پی می برند. تا زمانی که کسی ما را متوقف و یا تحت زور و ارعاب ایده های خودش را به ما تحمیل نکند، متوجه نخواهیم شد که این­ها مهارت های مهمی هستند که در دنیای واقعی کاربرد داشته و یادگیری آن ضروری است.

دنیای شگفت انگیز بازی های رومیزی به همین جا ختم نمی شود گروهی از دانشجویان در کشور تایلند، اعضای یک انجمن بیست نفره، پس از تحقیقات در محله­ های پر جمعیت و پایینِ شهر نشینِ جامعه متوجه شدند که بسیاری ازاین افراد مشکلات مالی دارند. انجمن دانشجویی فوق با مسائل مختلف از جمله مواد مخدر، مسائل خانوادگی و حتی زباله مبارزه کرده اند. پس از گفتگو با اهالی ساکن در این محلات متوجه شدند که آنان به برخی از مهارت های اساسی مالی نیاز دارند با توجه به این که اغلب این مردم بدهکار بودند تصمیم گرفتند تا بر راه حل های مالی تمرکز کنند که نتیجه آن تولید یک بازی رومیزی برای ترویج سواد مالی در میان این نوجوانان شد.

 مخاطبین بازی رده سنی 12 تا 15 ساله هستند. بازی مربوط به زندگی روزمره شان است و به طور همزمان 30 نفر می توانند بازی کنند تا سواد ، دانش و مهارت های مالی خود را تقویت و پول نقد خود را مدیریت نمایند. مکان های نشان داده شده در بازی براساس محل­های واقعی در جامعه است. بازی  در ابتدا همه بازیکنان خود را بدهکار می­ کند پس از آن بازیکنان باید از روش های مختلفی برای پاک کردن بدهی خود در طول بازی استفاده کنند. “در این بازی، بچه ها باید یاد بگیرند که چگونه پولشان را سرمایه گذاری و مدیریت کنند”. کسانی که بتوانند بدهی خود را بپردازند و 5000 واحد را جمع آوری کنند، اولین برنده بازی هستند و پس از آن ، انجمن  برای ارائه  بیشتر دانش و راهنمایی های مالی آماده می­ شوند. کودکان و نوجوانان پس از یادگیری فنون و مهارت­های بازی، پولهای خود را عاقلانه ­تر خرج و آن را به جای خرید بلیط قرعه کشی، در بازی، برای سرمایه­ گذاری­ های بهتر مصرف می ­کنند.